vector bross
In 2020 werd het leven plots stilgelegd.
Maar daar had vector bross geen last van. Het werd één van hun drukste jaren ooit. Wat ervoor zorgde
dat het bedrijf een groei in kruissnelheid doormaakte.
vector bross zou bijna 20 jaar worden. Steven (oprichter en CEO bij vector bross) botste tegen enkele heikele punten binnen zijn bedrijf. Het team groeide snel, het bedrijf werd groter. vector bross was lang niet meer een start up of een klein bedrijf binnen de markt. Steven was zich ervan bewust dat zijn bedrijf en de groei die het doormaakte niet meer op één lijn stonden met zijn communicatie.
Copter hielp hem met het definiëren van de situatie vanuit het helikopterzicht en het opstellen van een actieplan. Punt 1 op het actieplan: De merkstrategie van vector bross updaten in functie van een toekomstige rebranding. Via een workshop stelden we gerichte vragen aan enkele mensen uit het team van vector bross.
Op die manier brachten we in kaart waar vector bross voor stond én waar het naar toe zou willen gaan in de toekomst.
De positionering van het merk werd uitgewerkt op basis van een grondige concurrentieanalyse,
marktonderzoek, ... . We beschreven de kernwaarden van het merk. We gingen op zoek naar wat vector bross als bedrijf zo uniek maakt in de markt. Op basis schreven we hun propositie uit.
Brandstrory:
We don’t build websites... We build relationships.
And we love it.
We believe in making long term relationships built on trust
with our own clients, the companies we work closely with.
We want to guide them in finding their online voice and heart
through simple but brilliant digital solutions. So they can
connect with their customers and build solid relationships.
We strongly believe in love at first... site.
Baseline:
vector bross = digital matchmakers
Copter stelde een creatieve briefing op voor de uitwerking van de visuele merkidentiteit.
Vector bross heeft zelf enkele design talenten aan boord. Vector bross ervoor om hun visuele merkidentiteit zelf te ontwikkelen. Copter bleef het hele traject begeleiden zodat de visuele merkidentiteit kort bleef aansluiten met de merkstrategie.
Merkstrategie
Visuele merkidentiteit
That's how we fly
Copter bekijkt jouw bedrijf vanuit de lucht en belooft een fantastische 360° view. Wij boeken graag een Brand pilot of een Copter flight voor ambitieuze startups, gevestigde kmo’s en corporate bedrijven. We bieden flexibele, op maat gemaakte oplossingen die jouw specifieke uitdagingen aanpakken en je helpen om te groeien. Met onze 'pick and choose' aanpak kies je voor wat jij nodig hebt en betaal je nooit teveel.
Onze Brand Pilots staan klaar om als sparring-partner jouw marketing- of sales team te ondersteunen, precies waar je merk en business het nodig heeft. Of je nu strategisch advies wilt,
je merkstrategie wilt bijsturen, of een diepgaande analyse van je salesfunnel zoekt, leads wil genereren—jij bepaalt waar we je versterken.
We helpen je salespitches aanscherpen en je businessdoelen optimaliseren. We staan naast je, precies waar en wanneer jij ons nodig hebt, als jouw compagnon de route.
Deze formule is voor bedrijven die hun strategie of marketing willen uitbesteden.
Bij Copter bieden we op maat gemaakte oplossingen, of je nu een volledige merkstrategie nodig hebt, een krachtige visuele identiteit, boeiende copy, of gerichte campagnes.
Het resultaat? Een sterke en authentieke merkidentiteit die je differentieert van jouw concurrenten.